Friday, January 19, 2007

METODE DE LUPTA IMPOTRIVA NOULUI COD RUTIER SI A ORGANULUI


Ce drepturi aveti in fata organului de prevenire si control rutier



1. Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-I ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau… E foarte folositor acesta…).

2. Sa-ti spuna motivul opririi(care este motivul: filtru organizat si cauta ei, sa zicem, alcool, benzina sau dude).

3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.

4. Actele se cer pe un motiv(legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).

5. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv(asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate). Hm… Logic!

6. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Sooo… puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda… Dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui.

7. CEL MAI IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112(Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti de echipajul cutare. In maximum 10 minute( in Capitala) apare un echipaj de la “Capitala” si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal…

8. Fiti intelegatori cu politaiul… Totusi, sta pe strada de atata timp (asta daca nu incepe sa abereze), sunt, mai nou. Politistii de pe radqare nu mai au voie sa dea filmul inapoi. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:

A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi.

B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului.

C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata.

D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate “ordinul de serviciu”… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva.

Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar… Dar faptul ca-I mai intrebi de ele de cele mai multe ori duce la un… simplu avertisment… Pentru tine, pentru ca… Ghiciti?

De multe ori, aceste acte nu prea se gasesc la “Nea ECHIPAJ-ul”…

asadar, citeste si da mai departe!

[via Liviu Mihaiu]

No comments: